Zniszczona paczka – co robić?

Jak postąpić, gdy po wielogodzinnym poszukiwaniu idealnego zestawu obiadowego lub kawowego zdecydowaliśmy się kupić upragnioną porcelanę, a ona…. przychodzi roztrzaskana lub uszczerbiona?

Ostrożność

Mimo że Zakłady Porcelany Stołowej ,,Karolina” dokładają wszelkich starań, aby zapewnić maksymalne zabezpieczenie porcelany w paczce, niestety zdarza się, że przychodzi ona do odbiorcy w opłakanym stanie. Czasami paczki muszą przebyć naprawdę długą drogę w samochodzie kurierskim, przez co narażone są na przesunięcia w trakcie jazdy czy wibracje. Okazuje się, że nawet najlepsze zabezpieczenie w niektórych przypadkach zawodzi. Pęknięta porcelana to jednak nie koniec świata – ,,Karolina” przyznaje reklamacje w postaci zwrotu należnej kwoty bądź wymianie towaru na nowy. Reklamację można złożyć w firmie kurierskiej lub u sprzedawcy.

W tym artykule chcielibyśmy przybliżyć Ci nasze działania w przypadkach awaryjnych, aby zamartwianie się transportem zakupionej zastawy stołowej nie pochłaniało wszystkich myśli związanych z zakupami online.

Kurier dzwoni do drzwi

Przy odbiorze przesyłki szczegółowo sprawdź wygląd zewnętrzny paczki. Na tym etapie ważne jest wyszukanie śladów uszkodzeń, zgnieceń lub oznak otwierania paczki. Jeśli cokolwiek przyciągnie Twoją uwagę, należy niezwłocznie poinformować o tym kuriera. Poproś go, aby nie odjeżdżał, zanim nie otworzysz paczki. Jeśli zawartość okaże się uszkodzona, podpiszesz odpowiednie dokumenty na miejscu. Obecność doręczyciela jest kluczowa w przypadku zniszczenia zawartości, ponieważ to z nim składa się protokół szkody. W owym dokumencie należy opisać jak i co zostało uszkodzone. Taki formularz jest podstawą do złożenia reklamacji u przewoźnika. Rozpakowywanie zamówienia bez obecności kuriera oznacza przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń, a co za tym idzie – brak możliwości złożenia reklamacji. Tym samym trzeba pamiętać, że uszkodzone opakowanie nie równa się z uszkodzoną zawartością przesyłki. Czasami trafia się szczęście w nieszczęściu 😉

Umowę z firmą kurierską podpisuje zwykle sprzedawca (nadawca), a nie Ty – odbiorca. To właśnie sprzedawcy w pierwszej kolejności przysługuje prawo złożenia reklamacji do przewoźnika, którą może złożyć zgodnie z prawem pocztowym. Jako odbiorca masz wybór u kogo złożysz reklamację. Korzystniej i wygodniej będzie jednak u sprzedawcy.

Przeciwności

O ile powyższy schemat brzmi prosto i wygodnie, to nie zawsze da się w ten sposób załatwić sprawę. Co jeśli kurier odmawia pozostania na miejscu? W tej sytuacji należy poprosić doręczyciela o zaznaczenie w protokole odbioru, iż zgłaszamy uszkodzenie opakowania przesyłki i obawiamy się o stan jej zawartości. Nie martw się, dalszym procesem zajmiemy się my!

Co jeszcze może się wydarzyć?

Zdarza się, że opakowanie nie budzi zastrzeżeń, a zawartość okazuje się uszkodzona. W tej sytuacji interweniuje prawo przewozowe mówiące o tym, że mamy całe 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy na zgłoszenie swoich uwag. Oczywiście lepiej nie zwlekać do ostatniej chwili, ponieważ takie działanie źle wpływa na naszą wiarygodność. W takim wypadku również należy skontaktować się z nami – sprzedawcą lub firmą kurierską.

Proces zgłaszania szkody w większości firm kurierskich wygląda podobnie. Różnice zaczynają się uwidaczniać w trakcie rozpatrywania reklamacji. Wiele firm umożliwia złożenie elektronicznej reklamacji towarów o wartości do konkretnej kwoty. Reklamacja powinna zawierać opis sytuacji, kopię paragonu lub faktury za towar oraz oczywiście i obowiązkowo protokół szkody. Do dokumentacji warto dołączyć również zdjęcie zniszczonego produktu. W zależności od firmy czas na złożenie zażalenia powinien wynosić od 7 do nawet 365 dni! Najlepiej jednak zrobić to zaraz po otrzymaniu paczki. Jeśli wybrałeś sposób reklamacji do sprzedawcy, nie musisz martwić się całym tym procesem.

Jak wygląda rozwiązanie problemu z sprzedawcą?

Oczywiście jako producent delikatnego materiału dokładamy wszelkich starań i uważnie zabezpieczamy paczki, ponieważ wierzymy, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Mimo to zdarzają się przypadki uszkodzenia naszej porcelany. Co wtedy? W pierwszej kolejności należy wykonać zdjęcia uszkodzonej paczki oraz porcelany. Następnym krokiem jest kontakt mailowy z naszą obsługą klienta – sklep@porcelanakarolina.pl. W wiadomości prosimy załączyć zdjęcia szkód oraz opis sytuacji. Kluczowy dla sprzedawcy jest protokół szkody wypisany w obecności kuriera – ułatwi to proces dochodzenia odszkodowania. Czego możesz żądać jako odbiorca? Może to być wymiana towaru na nowy, zwrot pieniędzy czy obniżenie ceny. Na pewno odpowiemy na wszelkie pytania i pomożemy w rozwiązaniu kłopotliwej sytuacji.

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wątpliwości związane z niepokojem o swoją przesyłkę. Jak widać nawet najgorszy przypadek skończy się sukcesem w postaci wymarzonej porcelany. Nie ma na co czekać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *