Regulamin sklepu internetowego ZPS „Karolina” Sp. z o.o.
1. Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży towarów w ramach sklepu internetowego działającego pod adresem porcelanakarolina.pl/sklep-online/, który jest prowadzony przez Zakłady Porcelany Stołowej „Karolina” Sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Wolności 4 w Jaworzynie Śląskiej (58-140), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 000067360, REGON: 890232050, NIP: 8840033773, nr rejestrowy BDO 000049826.
2. Poprzez fakt korzystania ze sklepu internetowego porcelanakarolina.pl/sklep-online/ i akceptację Regulaminu, Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do przestrzegania ich. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Kupującym. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Kupującego.
3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do Konsumentów albo do Przedsiębiorców.
§1
Definicje
1. Sprzedawca – Zakłady Porcelany Stołowej „Karolina” Sp. z o.o. z siedzibą w Jaworzynie Śląskiej, ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska, (dalej: ZPS „Karolina”), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 000067360, REGON: 890232050, NIP: 8840033773, telefon do kontaktu (48) 74 858-82-14 i jest to podmiot sprzedający towary znajdujące się w jego ofercie za pomocą Sklepu.
2. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez ZPS „Karolina” dostępny pod adresem internetowym porcelanakarolina.pl/sklep-online/
3. Regulamin – regulamin Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę.
4. Klient – osoba fizyczna która ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu i/lub Usługi Elektronicznej
5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, składający zamówienie w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
7. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
8. Formularz zwrotu – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający dokonanie zwrotu zamówionego towaru/odstąpienia od Umowy.
9. Konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Newsletter – usługa elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Towarach, nowościach i promocjach w Sklepie.
11. Towar lub Towary – rozumie się przez to towary oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży detalicznej będące w aktualnej ofercie i dostępne w Sklepie.
12. Zamówienie – rozumie się przez to zamówienie na towary złożone przez Klienta w Sklepie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
13. Ustawa – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§2
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym:
• warunki techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu;
• warunki składania zamówień na Towary oferowane przez Sprzedawcę i dostępne w Sklepie;
• warunki dostarczania zamówionych Towarów Klientom;
• warunki płatności za Towary zamówione w Sklepie;
• warunki określające uprawnienia Klienta do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od umowy zakupu Towarów poprzez Sklep;
• tryb postępowania w przypadku składania i rozpatrywania reklamacji Klienta.
2. Do przeglądania strony internetowej Sklepu niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i aktualną wersją przeglądarki internetowej. Do składania zamówień na produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej Klienta (adres e-mail).
3. W ramach korzystania ze Sklepu zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych i naruszających prawo lub dobre obyczaje. Klient zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Sklepu do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem.
4. Katalog Towarów umieszczonych w Sklepie stanowi jedynie informację handlową i nie jest ofertą zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego.
§ 3
Usługi elektroniczne oraz składanie i realizacja zamówień oraz zawieranie umowy sprzedaży
1. W Sklepie dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia, Formularz Zwrotu oraz Newsletter.
2. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Klienta – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”, (3) akceptacji Regulaminu Sklepu. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych: adres poczty elektronicznej oraz hasło.
3. Usługa Elektroniczna Konto – świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@porcelanakarolina.pl lub też pisemnie na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska.
4. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Towaru do elektronicznego koszyka w Sklepie. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres dostawy, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Towar/y, ilość Towaru/ów, miejsce i sposób dostawy Towaru/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
5. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
6. Usługa Elektroniczna Formularz Zwrotu świadczona jest poprzez interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający dokonanie zwrotu zamówionego towaru/odstąpienia od Umowy. Wymaga uzupełnienia i wysłanie zgodnie z informacjami zawartymi w formularzu.
7. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Do Newslettera można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w trakcie składania Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia Klient zostaje zapisany do Newslettera.
8. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@porcelanakarolina.pl lub też pisemnie na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska.
9. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
10. Klient może składać zamówienia na Towary dostępne w Sklepie przez 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę i przez 365 (trzysta sześćdziesiąt pięć) dni w roku.
11. Sprzedawca nie prowadzi w Sklepie hurtowej sprzedaży towarów, w tym sprzedaży towarów w celu dalszej ich odsprzedaży.
12. Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji zamówień:
• nieopłaconych przez Klienta, zgodnie z warunkami określonymi w pkt. 8, w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia;
• składanych na zakup Towarów w ilościach hurtowych;
• wskazujących na nabycie towarów w celu ich dalszej odsprzedaży;
• złożonych na nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia;
• złożonych z naruszeniem niniejszego Regulaminu.
13. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym lub poprzez złożenie zamówienia telefonicznie. Sprzedawca nie korzysta z algorytmów dostosowujących cenę w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
14. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
15. Regulamin (w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy) stanowi integralną część Umowy.
16. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem towaru w Sklepie jest adres dostawy wskazany przez Klienta.
17. Klient jest obowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony Towar, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia złożenia przez Klienta zamówienia. Zamówienie nie opłacone w powyższym terminie zostanie anulowane a Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji w przypadku przyjęcia przez Sprzedawca tego zamówienia do realizacji. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
18. W przypadku problemów technicznych bądź chęci uzyskania dodatkowych informacji Klient może wysłać zapytanie na adres: sklep@porcelanakarolina.pl
19. Zmiany w zamówieniu mogą być dokonywane przez Klienta wyłącznie przed przyjęciem zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę i jedynie na wyraźne żądanie Klienta.
20. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta na przykład w drodze kontaktu telefonicznego.
21. W związku z realizacją zamówienia do Klienta wysyłany jest na adres e-mail komunikat dotyczący bieżącego przebiegu składania i realizacji zamówienia (status zamówienia).
22. Szczegółowe informacje o złożonych przez Klienta zamówieniach są przechowywane przez system informatyczny Sklepu zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 11
§4
Dostępność zamówionych towarów
1. Wszystkie towary oferowane w Sklepie są towarami dostępnymi.
2. W wyjątkowych sytuacjach jak na przykład w sytuacji równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez kilku Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia lub o możliwości jego realizacji w późniejszym terminie.
§5
Ceny towarów i płatność
1. Wszystkie ceny towarów oferowanych w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto uwzględniającymi obowiązującą stawkę podatku VAT.
2. Ceny towarów podane w Sklepie obowiązują od dnia złożenia zamówienia do dnia jego realizacji.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów prezentowanych na stronie Sklepu, zamieszczania informacji o nowych towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronie Sklepu oraz wprowadzenia w nich zmian.
4. W odniesieniu do towarów objętych promocją Sprzedający wprowadza dla Klienta limit sprzedaży dziennej do 2 sztuk danego produktu objętego promocją.
5. Klient jest zobowiązany do dokonania zapłaty za złożone zamówienie z góry.
6. Klient ma do wyboru następujące formy płatności za zamówienie złożone w Sklepie:
• karta płatnicza za pośrednictwem platformy eService Payment. Po dokonaniu wyboru płatności w postaci karty płatniczej, Klient zobowiązany jest podać dane karty płatniczej, którą zamierza zapłacić za zamówienie takie jak: numer karty, data ważności karty, kod CVV. Przed dokonaniem zapłaty Klient powinien zapoznać się i zaakceptować postanowienia Regulaminu Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych Przelewy24.
• przelew elektroniczny za pośrednictwem platformy Przelewy 24. Po dokonaniu wyboru płatności w postaci przelewu elektronicznego, Klient zostaje w sposób bezpieczny przekierowany na stronę wybranego przez siebie operatora płatności. Operacja płatnicza dokonywana jest pomiędzy Klientem a wybranym operatorem płatności.
§6
Odbieranie zamówień oraz dostawa i koszty transportu
1. Zamówione przez Klienta towary w Sklepie dostarczane są przez Sprzedawcę wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem kuriera pod wskazany przez Klienta w zamówieniu adres z zastrzeżeniem pkt. 3.
2. Klient zostanie powiadomiony o zmianie statusu złożonego zamówienia po tym jak towar zostanie nadany przez Sprzedawcę.
3. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia z opcją „ODBIÓR OSOBISTY W SKLEPIE W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”, zamówiony towar może zostać odebrany przez Klienta po spełnieniu łącznie poniższych warunków tj.:
• w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy mieszczącym się pod adresem: 58-140 Jaworzyna Śląska, ul. Wolności 4;
• w godzinach otwarcia sklepu stacjonarnego, o którym mowa w ppkt. 1);
• po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie;
4. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach internetowych Sklepu w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5. Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 4 dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 4 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Towaru do Klienta liczy się w następujący sposób:
6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
7. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
8. Przy odbiorze zamówionych w Sklepie Towarów Klient jest zobowiązany sprawdzić dostarczony Towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń podczas odbioru przesyłki zamówionych Towarów należy sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera i odmówić przyjęcia towaru. W przypadku późniejszego wykrycia uszkodzeń mechanicznych w celu ich zgłoszenia i sporządzenia protokołu szkody należy zawiadomić o tym niezwłocznie Sprzedawcę wysyłając pocztą elektroniczną na adres e-mail: sklep@porelanakarolina.pl informację opisującą uszkodzony towar i rodzaj uszkodzeń oraz podając numer zamówienia.
9. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niedokładnych danych, w tym w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu towaru w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie.
10. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
§7
Reklamacja Towaru
1. Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w tym w szczególności Sprzedawca jest odpowiedzialna wobec Konsumenta w razie braku zgodności dostarczonego mu Towaru z umową (rękojmia) na zasadach określonych w Ustawie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie określonym w art. 43b) ust. 2 lub ust. 3 Ustawy, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych tamże oraz, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
2. Klient nabywający Towar w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient nie będący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów kodeksu cywilnego, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru ogranicza się do kwoty, jaką Klient nie będący Konsumentem zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Towaru.
3. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar zgodny z umową.
4. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia określony przez Sprzedawcę, jest dłuższy.
5. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać od Sprzedawcy:
a) naprawy towaru;
b) wymiany towaru.
6. Ponadto Konsument, jeżeli towar jest niezgodny z umową, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, wyłącznie gdy odpowiednio Sprzedawca:
a) odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
b) nie doprowadził towaru do zgodności z umową;
c) próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, lecz brak zgodności występuje nadal;
oraz w sytuacjach, gdy:
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
8. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
10. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
11. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska . W przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia towaru do Sprzedawcy ponosi Klient.
12. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
13. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
14.
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
a) pisemnie na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska;
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@porcelanakarolina.pl;
15. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
§8
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.polubowne.uokik.gov.pl/
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§9
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 100 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 9 ust.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
2. pisemnie na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska;
3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@porcelanakarolina.pl;
4. poprzez wypełnienie i wysłanie Formularza Zwrotu.
5. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku do Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
6. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument musi zwrócić Towar na adres: ul. Wolności 4, 58-140 Jaworzyna Śląska.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
11. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
a) Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy.
13. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszej paragrafie stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§10
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami lub osobami wskazanymi w § 9 ust.13 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
7. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.
8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 11
Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
a) Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).
b) Kupujący/Konsument może wypowiedzieć umowę, o której mowa w pkt. 10.1.1. ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ………………………………….pl
c) Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Kupujący/ Konsument narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
d) Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§12
Przetwarzanie danych osobowych
1. Przetwarzanie danych osobowych Klientów w związku z zakupem towarów w Sklepie podlega ochronie zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z póź. zm.).
2. Administratorem danych osobowych Klientów są Zakłady Porcelany Stołowej „Karolina” Sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Wolności 4 w Jaworzynie Śląskiej (58-140).
3. Klient podaje dane osobowe dobrowolnie, jednak ich podanie jest warunkiem niezbędnym do złożenia zamówienia w Sklepie i następnie realizacji tego zamówienia.
4. Dane osobowe Klientów są przetwarzane na podstawie zgody wyrażonej przez Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę wyłącznie w poniższym celu i zakresie:
• w celu realizacji złożonego zamówienia, gdzie podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy zakupu towarów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
• w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości, gdzie podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
• w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi, gdzie podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.
5. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przez okres niezbędny do należytego wypełniania obowiązków prawnych jako Administratora i Sprzedawcy, o których mowa w pkt. 4.
6. Dane osobowe Klientów mogą zostać przekazane:
• organom administracji publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów administracji publicznej w zakresie i celach, o których mowa w pkt. 4 lub które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
• innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe w celach, o których mowa w pkt. 4;
7. Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
8. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania poprawiania, a także do przenoszenia danych.
9. Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO lub w celach marketingu bezpośredniego.
10. Klient ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
11. Dane osobowe Klientów nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są profilowane.
12. W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych, Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
13. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych: ul. Wolności 4 58-140 Jaworzyna Śląska, tel. 74 858 82 12, e-mail:
§13
Postanowienia końcowe
1. Zdjęcia towarów mogą nieznacznie odbiegać od ich rzeczywistego wyglądu, biorąc pod uwagę, że odzwierciedlenie kolorów może odmiennie prezentować się na różnych typach monitorów.
2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny jaką jest w szczególności:
• konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na niniejszy Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
• konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
• rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu;
• konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
• zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
• przeciwdziałanie nadużyciom;
• siły wyższej;
• w innych sytuacjach, gdy będzie to zmierzało do uatrakcyjnienia funkcjonowania Sklepu i jakości świadczonych usług;
• Wszelkie zmiany w Regulaminie Sklepu będą zamieszczane na stronie internetowej porcelanakarolina.pl/sklep-online/ i będą wchodzić w życie z dniem ich publikacji.
3. Korzystanie przez Klienta z usług Sklepu po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację.
4. Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem będą miały zastosowanie przepisy ogólnie obowiązujące w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta i innych.
5. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Konsumentem Przedsiębiorcą a Sprzedawcą, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Sklep korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w polityce cookies.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 r. Wszelkie zmiany Regulaminu będą publikowane na stronie porcelanakarolina.pl